فرمانده سپاه قاین خبر داد

تشکیل 75 صندوق قرض الحسنه در قاین/ نقشه راه اشتغال‌زایی روستایی تدوین شد

فرحبخش‌ثانی گفت: 75 صندوق قرض الحسنه مردم یار در قاین تشکیل و یک نقشه راه اشتغال برای روستاها تهیه شده است.

 

 

 

 

رمضان‌علی فرحبخش ثانی فرمانده سپاه قاین ظهر امروز در مراسم افتتاح کارگاه‌های اشتغال خانگی، اظهارکرد: هدف از تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار، احیای سنت حسنه قرض الحسنه در جامعه است.

وی، ایجاد اشتغال با هدف جهش تولید و کمک به معیشت مردم را از دیگر اهداف تشکیل این صندوق‌های قرض الحسنه دانست.

فرمانده سپاه قاین تعداد صندوق‌های قرض الحسنه در شهرستان قاین را 75 صندوق قرض الحسنه بیان کرد و افزود: 65 صندوق فعالیت خود را آغازو تسهیلات دریافت کرده اند.

فرحبخش‌ثانی خاطرنشان‌کرد: 350 گروه در شهرستان تشکیل شده است که پنج هزار و 200 نفرعضو این گروه‌ها هستند وسرمایه در گردش آنها هفت میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی بیان کرد: پنج میلیارد و 500 میلیون تومان وام به این صندوق ها اعطا شده و زمینه اشتغال مستقیم برای 187 ایجاد شده است.

فرمانده سپاه قاین از راه اندازی دو تعاونی پایدار خبرداد و گفت: 157 گروه های جهادی محله محور و 50 گروه های جهادی جغرافیا محور هستند که 500 نفر در گروه های جهادی فعالیت دارند.

فرحبخش ثانی هدف از صندوقهای قرض الحسنه جلوگیری از مهاجرت به شهرها دانست و گفت: اگر مسئولان از این صندوق‌ها حمایت کنند قطعا می توانیم سبب اشتغال زایی در روستاها شویم.

وی بیان‌کرد: فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه توسط مردم انجام شده است و بسیج سازندگی در زمینه آموزش، فروش محصولات کمک می کند و کمیته امداد، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی با اعطای تسهیلات سبب اشتغال زایی می شوند.

وی گفت: از مسئولان و خصوصا رئیس صندوق کارآفرینی امید درخواست داریم تا با اعطای وام های خوداشتغالی سبب اشتغال زایی بیشتری شوند.

فرمانده سپاه قاین با بیان این‌که تمام کارگاه‌های اشتغال زایی در داخل خانه‌ها است، گفت: خیلی از افراد آب و زمین دارند اما تسهیلات ندارند که اگر سرمایه داشته باشند اشتغال زایی می‌شود.

فرحبخش ثانی با بیان این‌که کار علمی و پژوهشی شبانه‌روزی طی دو سال در روستاها انجام شده است، گفت: یک نقشه راه برای روستاها تهیه شده است که در هر روستایی چه شغل هایی می توان ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که هدف ما تسهیل‌گیری در کار است، یادآورشد: وحدت و همدلی بین روستاییان و خانواده است.

گفتنی است؛ ۴۵۲ کارگاه اشتغال خرد و خانگی صندوق های قرض الحسنه مردمی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بعدازظهر امروز با حضور سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی و استغال زایی سپاه و سردار قاسمی فرمانده سپاه خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در آرین شهر افتتاح شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.