افتتاح چاه آب کشاورزی و پروژه برق رسانی چاه روستای کوشه سفلی

پایان انتظار ۳۰ساله کشاورزان کوشه سفلی شهرستان بیرجند

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با اجرای پروژه حفر چاه، آب در روستای کوشه سفلی به مرحله استحصال رسیده و مشکل آب کشاورزی بعد از گذشت ۳۰ سال رفع می شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ‌گفت: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان امسال ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

مهدی هنری صبح روز پنج شنبه 23 بهمن در بازدید از روستای کوشه سفلی شهرستان خوسف اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی احصای مشکلات در نقاط مختلف استان توسط تسهیگران  است که با جلساتی که با صندوق کشاورزی روستا داشتیم در کوشه سفلی مشکل آب روستا بررسی شد.

وی افزود: سه دهه قنات و چاه قدیمی روستا خشک شده بود و تامین آب کشاورزی مهمترین اولویت این روستا بود که با توجه به مجوزی که برای حفر چاه گرفته شد و هماهنگی و همراهی بسیج سازندگی سپاه استان و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اقدامات خوبی برای رفع مشکل صورت گرفت.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: 115 میلیون تومان نیز هزینه پژوه انتقال برق به چاه برای حفر چاه بود که در مجموع 426 میلیون تومان تاکنون هزینه شده و به مرحله استحصال آب کشاورزی رسیده است و در گام دیگر مشکل آب کشاورزی روستا بعد از 30 سال برطرف می‌شود.

هنری عنوان کرد: این پروژه از اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است که در  راستای تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه داشتیم در جهت رفع مشکلاتی که در روستاها مشخص می‌شونداقدام می‌شود و در مجموع 128 پروژه‌ در تفاهم نامه امسال با اعتبار ده میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که 50 درصد اعتبارات از محل قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود و تاکنون  40 درصد پروژه ‌ها به اتمام رسیده مابقی اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود:  قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ظرفیتی برای کمک به پروژه‌هایی است که سال‌ها مشکل تامین اعتبار داشته و با حمایتی که شده امید است بتوانیم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و در گام بعدی با انتقال آب به اراضی روستا  مشکل  30 ساله روستا برطرف شود. 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در روستای کوشه سفلی 210 میلیون تومان مشارکت مردم روستا برای انتقال آب بوده که با همکاری جهاد کشاورزی انجام شده و مجموع اعتبار هزینه شده در این روستا  426 میلیون تومان بوده است.

1

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.