خدمت به پیروی از رهبری/ گروه های جهادی نور امید را در دل فردوس روشن می کنند

گروه‌های جهادی شهرستان فردوس برای گرامیداشت ایام حضور رهبر انقلاب در این منطقه پس از زلزله سال ۱۳۴۷، به انجام امور عمرانی و درمانی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، سال ۱۳۴۷ بود که در شهرستان فردوس زلزله‌ای زندگانی مردم را ویران کرد و امید بسیاری از افراد را هم به ناامیدی بدل ساخت.

روز ۹ شهریور ماه ۱۳۴۷، دشت بیاض، خضری، کاخک و روستا‌های اطراف این مناطق تحت تأثیر زلزله قرار گرفت و صبح روز دهم شهریور ماه نیز فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد.

در ۱۳ شهریورماه بود که رهبری انقلاب اسلامی برای خدمت به مناطق زلزله زده وارد فردوس شدند و اقدامات جهادی خود را در این منطقه آغاز کردند.

حال با گذشت ۵۳ سال از آن زمان، گروه‌های جهادی به پاس گرامیداشت ایام حضور رهبر انقلاب در فردوس و خدمات ۴۵ روزه ایشان در این منطقه به کار جهادی می‌پردازند.

از خوشحالی جهادگران تا خدمت در راه مبارزه با کرونا

یکی از جهادگران حاضر در اردو‌های جهادی شهرستان فردوس می‌گوید: برای کمک به مناطق محروم شهرستان به این منطقه اعزام شده ایم و کار عمرانی را انجام می‌دهیم.

او ادامه می‌دهد: حس و حال خوبی دارد که انسان در کنار دوستان خود به یک کار خداپسندانه مشغول شود و در خدمت به خلق خدا باشد.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، گروهی از جهادگران در مراکز درمانی حضور پیدا کرده اند و انرژی خود را صرف مبارزه با کرونا می‌کنند.

یکی از جهادگران حاضر در این اردو می‌گوید: امسال در قالب طرح شهید سلیمانی به بیمارستان آمده ایم تا بتوانیم خدماتی را در جهت مبارزه با ویروس کرونا به شهروندان ارائه کنیم.

او بیان می‌کند: از مردم می‌خواهم تا جایی که توان دارند بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصر باشند و ویروس کرونا را دست کم نگیرند تا بتوانیم بر آن غالب شویم.

این جهادگر بسیجی اظهار می‌کند: توانستیم با کمک یکدیگر، بسته‌های معیشتی و میوه را برای توزیع بین بیماران نیازمند آماده کنیم.

مدارس هم از اردوی جهادی بهره مند شدند

در سویی دیگر از این اردوی جهادی، بانوان مشغول رنگ آمیزی دیوار‌های مدارس هستند.

یکی از بانوان جهادگر می‌گوید: به اتفاق چندین نفر از بانوان خانه دار در مدارس حضور داریم و کار رنگ آمیزی دیوار‌ها و زیباسازی فضای مدارس را انجام می‌دهیم.

او ادامه می‌دهد: در اینجا دخترانی با سنین پایین نیز حضور دارند و در امور مربوطه که از قبل تعریف شده است، به مشارکت می‌پردازند.

سرهنگ فاطمی نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی گفت: اقدامات این جهادگران به پاس گرامیداشت ایام حضور رهبر انقلاب در این منطقه انجام می‌شود.

او افزود: ۱۱ گروه جهادی در این اردو حضور دارند و در حوزه‌های مختلف به مردم شهرستان خدمت رسانی می‌کنند.

سرهنگ فاطمی نسب حوزه‌های خدمت جهادگران را بخش عمرانی، درمانی و زیباسازی مدارس عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.