مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

رزمایش بزرگ حرکت های جهادی استان در پیش است!

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از اجرای نهضت خدمات مؤمنانه با همکاری گروه‌های جهادی همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته بسیج خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی که برای کمک به ریشه‌کنی بیماری کرونا در چند ماه گذشته در استان فعال بوده برگزار شد.

 مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی درحاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج اظهار داشت: فعالیت‌هایی در راستای حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا و خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار در این ایام پیگیری خواهد شد.

مهدی هنری دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: علاوه‌بر توزیع بسته‌های حمایتی و پشتیبانی که برای خانواده‌های آسیب‌پذیر انجام خواهد شد در ایام هفته بسیج نهضت خدمات مؤمنانه را با همکاری گروه‌های جهادی سطح استان انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در این جلسه برای هماهنگی، هدایت و پشتیبانی از این گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی شد که از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمت‌رسان  استفاده شود و با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی که در روستاها و مناطق محروم استان احساس می‌شود در این ایام به دلیل تشدید بیماری کرونا اردوهای جهادی پزشکی را خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: با تفاهمی که با کمیته امداد انجام می‌شود و همچنین به کمک مجموعه هلال‌احمر امسال در بحث تامین داروها، نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این اردوهای پزشکی برنامه‌ریزی شد تا به حجم قابل‌توجهی از خانواده‌های نیازمند خدمات پزشکی ارائه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به پایین آمدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها داریم و در این ایام از ظرفیت بنیاد برکت و مجموعه‌های دیگر در بحث تامین ماسک اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

هنری با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه بررسی شد موضوع بیماران صعب‌العلاج و کمک به درمان این بیماران بود افزود: با هماهنگی که با مجموعه خیرین ایجاد و برنامه‌ریزی شد که حمایتی را برای موضوعات درمانی از این طریق هم اختصاص بدهند و بخشی از داروهای مورد نیازشان با تفاهم با مجموعه هلال‌احمر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد:  یکی دیگر از نیازمندی‌ها بحث سوءتغذیه کودکان و مادران باردار بود که با توجه به حجم قابل توجهشان و مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد با هماهنگی که با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و درمانی و هلال‌احمر برنامه‌ریزی برای تامین شیرخشک رایگان برای تعدادی از خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد، همچنین افرادی که مشکل تامین پوشک و سایر داروهای مورد نیاز دارند برنامه‌ریزی انجام‌شده که از این ظرفیت هم استفاده بهینه صورت گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به ادامه روند توزیع بسته‌های حمایتی و ارزاق بین نیازمندان استان اظهار داشت: از ظرفیت نهادهای مختلفی مثل بنیاد برکت، کمیته امداد، مجموعه بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌هایی در نهضت کمک مؤمنانه فعالیت دارند در هفته مبارک بسیج توزیع اقلام و بسته‌های ارزاق و خوراکی در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر خواهیم داشت.

 وی بیان داشت: یکی از موضوعات دیگر بحث تامین وام و تسهیلات قرض‌الحسنه است که مقرر شد جلسه ای با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با مجموعه بانک‌های استان برگزار شود و بخشی از تسهیلاتی که به‌صورت قرض‌الحسنه امکان واگذاری به کمیته حمایتی برای ارائه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر در بحث کرونا برای تامین معیشت است  این‌جا مصوب شود بخشی از تسهیلات در این مسیر به افرادی که مشمول این طرح باشند اعطا خواهد شد.

هنری همچنین پشتیبانی از گروه‌های جهادی را از محورهای جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده  رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته مبارک بسیج خواهیم داشت که از مجموعه‌هایی که قابلیت اعزام گروه‌های جهادی دارند و پشتیبانی از خدماتی که گروه‌های جهادی از هفته آینده خواهند داشت؛ صورت گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.