نشست خبری مسوول سازمان

۶۵۰۰ جهادگر خراسان‌ جنوبی در هفته بسیج سازندگی خدمت رسانی می کنند

هنری گفت: ۶۱۰ گروه جهادی در قالب ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران مجری رزمایش هفته بسیج سازندگی خراسان جنوبی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، «مهدی هنری» صبح امروز (۱۷ اردیبهشت) در نشست خبری سالروز تاسیس بسیج سازندگی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در سراسر کشور، اظهار کرد: این رزمایش از امروز در خراسان جنوبی آغاز می شود و تا ۲۷ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در این رزمایش بزرگ ۶۱۰ گروه جهادی در قالب ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران خراسان جنوبی در مناطق مختلف استان خدمت رسانی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در این مرحله از رزمایش جهادگران فاطمی برنامه ریزی در بین اقشار مختلف انجام شده است، تصریح کرد: در همین راستا ۷۲ گروه جهادی از جامعه زنان، ۱۹ گروه از اصناف، ۱۴ گروه از جامعه پزشکان، ۲۱ گروه جهادی کارمندان، پنج گروه از حقوقدانان، ۸۱ گروه جهادی از بسیج دانش آموزان، ۲۶ گروه جهادی دانشجویی، ۲۹ گروه جهادی طلاب، هشت گروه جهادی کارگری، ۹ گروه جهادی جامعه کشاورزی و ۴۳۳ گروه جهادی مساجد و محلات و گروه هایی نیز از سایر اقشار سازماندهی شدند.

 

هنری ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در سامانه ‏اطلس گروه‌های جهادی استان ثبت شده است که از این تعداد یکهزار گروه جهادی محله محور و‌ مابقی گروه های تخصصی و جغرافیا محور هستند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج سازندگی اجرای ۶۵ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی پیش بینی شده است، گفت: حضور گروه های جهادی در زمینه فعالیت های مختلفی که دارند را به صورت تجمیعی در ۸۰ نقطه هدف اصلی برنامه ریزی کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در هر روز این هفته اجرای برنامه محوری پیش بینی شده است که ۵۴ پروژه عمرانی شامل استخر ذخیره آب، احیای قنات، کانال انتقال آب، مسکن محرومین، دیوار ساحلی و اجرای آسفالت با اعتبار ۱۲۶ میلیارد ریال نیز به بهره برداری می رسد.

 

هنری با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت های عمرانی بسیج سازندگی براساس تفاهم‌نامه کشوری که اواخر سال گذشته انجام شده با هماهنگی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پروژه های آبرسانی در دستور کار است، افزود: در همین راستا ۲۵ پروژه در سطح استان اجرا خواهد شد که از سهمیه ساخت ۱۷ مجتمع توسط بسیج سازندگی در هشت شهرستان تاکنون عملیات اجرایی هفت مجتمع آبرسانی در بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس و طبس آغاز شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اعتبار مورد نیاز احداث ۲۵ مجتمع آبرسانی در سطح استان ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی به اجرای طرح مسکن محرومین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساخت ۹۰ واحد مسکونی در حال اجراست.

 

هنری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه مردمی با عضویت ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر در سطح استان راه اندازی شده است، عنوان کرد: اولویت حمایت های بسیج سازندگی با این صندوق های قرض الحسنه مردمی است که به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۶۸۴ کارگاه کمک اشتغال خرد خانگی برخواسته از صندوق های قرص الحسنه با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی یکهزار و ۳۰ نفر به بهره برداری می رسد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به برپایی ۶۰ نمایشگاه عرضه تولیدات مشاغل خرد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از امروز به مناسبت هفته بسیج سازندگی نمایشگاه عرضه تولیدات مشاغل خرد با ۵۰ غرفه به مدت یک هفته در میدان ابوذر بیرجند برپا می شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.