مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی

رشد 30 درصدی تعداد گروه‌های جهادی در استان خراسان جنوبی

درحالی این روزها عده‌ای در تفریح و سفر هستند که در گوشه‌ای از شرق کشور در روستاهای مرزی زیرکوه ۱۳۰ نفر از جهادگران قرارگاه یونس تهران برای زدودن غبار محرومیت پا در جاده خدمت گذاشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، آنهایی که لباس‌های خاکیشان نشان راه مردمان چشم به راه است، سیل باشد یا بی آبی، تامین جهیزیه باشد یا اشتغالزایی، بالا بردن دیوار روستا باشد یا درس زندگی به بچه‌ها دادن هیچ کدام فرقی نمی‌کند، هر روز هنگامه جهاد و همه جای وطن میدان رزم این جهادگران است. کافی است صدایی خسته از حنجره‌ای رنجور به گوششان برسد، آنگاه است که بی هیچ منتی زمین را به آسمان می‌دوزند تا گره‌گشای دل‌های شکسته شوند.

 

هوا گرم است و خورشید تا می‌تواند اشعه گرمای خود را بر تن خسته کویر می‌افکند. زمین‌های خشک و بی‌آب و علف در پی انتظار یک بارش و جوشیدن دوباره قنات‌ها و چشمه‌های خشکیده‌اند.

 

در کوچه پس کوچه‌های روستا خبری از بوی کاهگل و بازی‌های کودکانه نیست انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

 

اینجا مردم مسجد ندارند و خبری از غسالخانه نیست و مجبورند میت خود را در حیاط خانه غسل دهند.

 

اینجا هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌ها در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان مرزنشین انجام دهند.

 

گرچه امکانات زیاد نیست اما هنوز عاطفه، مهربانی، صمیمیت و اخلاص در نگاه و رفتار تک تک مردمان موج می‌زند از آن پیر زن 70 ساله‌ای که هر روز چشم به جاده دوخته تا تانکر آبرسانی کامش را شیرین کند و مشهدی رمضان که دو فرزند معلول دارد و این روزها کشاورزی و دامداری برایش نان‌آور نبوده و بر روی زمین‌های مردم کار می‌کند تا خرج دوا و درمان فرزندانش را دربیاورد.

 

اینجا همه از دیدن گروه‌های جهادی خوشحال می‌شوند و می‌دانند این گروه‌ها با آمدنشان شور و شادی و همکاری را دوباره به روستا باز می‌گردانند و برای مردم مسجد، حمام و سرویس بهداشتی می‌سازند.

چچچ

آری رفتن به یک اردوی چند روزه و با هدف خدمت و کمک کردن به مردم همان عشق، ایمان و بصیرت است. درست است که دیدن رنج و سختی دیگران خوب نیست و شاید ناراحت‌کننده باشد اما وقتی در آن محیط حاضر می‌شویم، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شویم، جوانی که در آنجاست، از ما الهام می‌گیرد و می‌شویم سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت. این یعنی همان احساس شیرین و خوب "من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا".

یکی از اعضای گروه‌ جهادی یونس تهران به خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: سازندگی را باید از خود شروع کرد و اگر انسان نتواند خود را بسازد نمی‌تواند خانواده و محیط پیرامون خود و اجتماع را بسازد و برکت اردوهای جهادی، سازندگی خود انسان است.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی مصداق کاملی برای جهاد اکبر است اظهار داشت: یکی دیگر از مصادیق اردوهای جهادی فرمان و نیت مقام معظم رهبری است که ایشان بحث جهاد کبیر را در دانشگاه امام حسین مطرح کردند و این موضوعی بود که در قرآن آمده اما مورد غفلت قرار گرفته است.

 

این جهادگر بهترین لحظات کاریش را زمانی می‌داند که اشتیاق بچه‌های روستا را برای آموزش می‌بیند و در این زمان است که خستگی از تنش بیرون می‌رود و وقتی صورت خندان بچه‌ها را می‌بیند اصلا احساس خستگی نمی‌کند.

رشد 30 درصدی تعداد گروه‌های جهادی در استان

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در حاشیه بازدید از فعالیت قرارگاه جهادی یونس تهران در شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ایام آغازین سال 1402 حضور گروه‌های جهادی را در سراسر استان خراسان جنوبی داریم.

مهدی هنری بیان کرد: در این راستا در سطح استان خراسان جنوبی 255 گروه جهادی تاکنون در نقاط مختلف حضور یافته و بیش از سه هزار جهادگر بومی و غیربومی در این گروه‌ها فعالیت دارند.

خ

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 9 گروه جهادی میهمان هستند گفت: امروز به بازدید از قرارگاه جهادی ملی یونس آمده‌ایم که در مرز افغانستان در شهرستان زیرکوه حضور یافته و با حضور 120 جهادگر به ارائه خدمات مختلف از جمله عمرانی و کانال کشی مزارع کشاوری و غیره پرداخته‌اند.

ح

هنری ادامه داد: از 21 اسفند ماه شاهد حضور گروه‌های جهادی در سطح خراسان جنوبی هستیم که در بیش از 157 نقطه روستایی و 90 نقطه محروم به صورت منسجم حضور دارند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: با استقبال گروه‌های جهادی شاهد افزایش 30 درصدی تعداد گروه‌های جهادی برای حضور در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته هستیم و امیدواریم امسال شاهد حضور پرثمرتر این گروه‌ها در سطح استان باشیم.

o

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.